Ontwerp bestemmingsplan Steenenburg

Het college van Heusden maakt bekend dat de raad op 12 mei 2020 heeft besloten:

• het beeldregieplan “Steenenburg’ vast te stellen;
  • de aan de visie ‘Integratie stad-land’ voorafgegane visie-/beleidsdocumenten in te trekken voor het gebied Steenenburg voor zover deze in strijd zijn met de visie ‘Integratie stad-land’.

Deze besluiten zijn genomen in samenhang met de vaststelling van het bestemmingsplan ‘Steenenburg’.

Beeldregieplan

De nieuwe stedelijke toevoegingen in het gebied Steenenburg moeten een bijdrage leveren aan de kwaliteit van (onderdelen van) het gebied, zoals verwoord in de Visie integratie stad-land. Hiertoe is het beeldregieplan opgesteld. In het beeldregieplan zijn kwaliteitscriteria voor de bebouwing van het plangebied Steenenburg opgenomen. Om deze beeldkwaliteitscriteria te kunnen gebruiken als toetsingskader bij de welstandsbeoordeling, is het beeldregieplan vastgesteld als aanvulling op de gemeentelijke welstandsnota.

Intrekking visie-/beleidsdocumenten

In de vorm van de 'Visie integratie stad-Iand' is een integraal kader voor de toekomstige ontwikkeling van het gebied Steenenburg vastgesteld. In deze visie is opgenomen, dat eerdere visiedocumenten van de gemeente, die (deels) betrekking hebben op dit gebied, met het vaststellen van deze visie komen te vervallen voor zover deze daarmee in strijd zijn. Om dit impliciete verval te formaliseren is het intrekkingsbesluit genomen.

Het raadsbesluit en het beeldregieplan liggen met ingang van 18 juni 2020 gedurende 6 weken ter inzage. Je kunt de stukken tijdens openingstijden inzien in het gemeentehuis in Vlijmen. Een digitale versie vind je hier:
beeldregieplan;
raadsbesluit.

Bezwaar/beroep

Tegen voornoemde besluiten is geen bezwaar of beroep mogelijk.

Meer informatie

Wil je meer informatie? Neem dan contact op met Marino Kuper via telefoonnummer (073) 513 17 89.