Steenenburg (met hogere grenswaarde geluid)

Het college van Heusden maakt bekend, dat de gemeenteraad op 12 mei 2020 het bestemmingsplan Steenenburg (NL.IMRO.0797.steenenburg-VG01) heeft vastgesteld. Voor dit plangebied heeft het college op 28 april 2020 hogere grenswaarden voor de geluidsbelasting door wegverkeer vastgesteld.

Plangebied
Het plangebied ligt tussen Drunen en Nieuwkuijk en is als volgt begrensd:

Noordzijdede terreinen ten zuiden van de wegen Doorloop en Spoorlaan;
Oostzijdede terreinen langs de westzijde van de Vimmerik en de terreinen achter de bestaande bedrijfspanden Vimmerik 1-13. Ter plaatse van de Middelweg ligt het plangebied langs de westzijde van de percelen Middelweg 38-38A, vervolgens aansluitend aan de noordzijde van de Middelweg en langs de westzijde van de wetering achter de percelen Het Hof 1-25;
Zuidzijdede Nieuwkuijksestraat en de Bosscheweg;
WestzijdeVanaf de Bosscheweg loopt de plangrens in noordelijke richting naar de bestaande boszoom die zich bevindt in het verlengde van de Groenewoud. De plangrens loopt hier in westelijke richting naar de Groenewoud en buigt dan weer in noordelijke richting af. De plangrens loopt langs de achterzijde van de percelen aan de Kasteeldreef.

Het bestemmingsplan is gewijzigd vastgesteld en bevat dus een aantal wijzigingen ten opzichte van het ontwerpbestemmingsplan. Ze zijn aangegeven in Nota zienswijzen en de Nota Wijzigingen bij het ter inzage liggende raadsbesluit.

De hogere grenswaarden zijn vastgesteld overeenkomstig het ontwerpbesluit hogere grenswaarden, ten aanzien waarvan geen zienswijzen zijn ontvangen.

Het bestemmingsplan en het hogere grenswaardenbesluit met bijbehorende stukken liggen met ingang van 18 juni 2020 gedurende 6 weken ter inzage. Je kunt de stukken inzien in het gemeentehuis in Vlijmen. Een digitale versie van het bestemmingsplan is raadpleegbaar via RoPubliceer en via de landelijke website RuimtelijkePlannen.nl. Het besluit hogere grenswaarden geluid vindt u hier:
collegebesluit hogere grenswaarden;
akoestisch onderzoek.

Beroep
Belanghebbenden die tijdig een zienswijze bij de gemeenteraad (bestemmingsplan) danwel het college (besluit hogere grenswaarden) kenbaar hebben gemaakt kunnen, binnen zes weken na de dag waarop dit bestemmingsplan ter inzage is gelegd, beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Ook belanghebbenden die kunnen aantonen dat zij redelijkerwijs niet in staat zijn geweest tijdig een zienswijze bij de gemeenteraad danwel het college kenbaar te maken, kunnen beroep indienen. Daarnaast kan elke belanghebbende gedurende deze termijn beroep instellen tegen de wijzigingen die bij de vaststelling door de gemeenteraad in het ontwerpbestemmingsplan zijn aangebracht.

Je stelt beroep in door binnen de beroepstermijn een gemotiveerd, gedagtekend en ondertekend beroepschrift in te dienen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag, waarbij tevens een voorlopige voorziening (schorsing inwerkingtreding besluit) kan worden gevraagd bij de voorzitter van die Afdeling. Je kunt ook digitaal beroep instellen via: https://digitaalloket.raadvanstate.nl/

Het besluit hogere grenswaarden treedt in werking na bekendmaking, het vastgestelde bestemmingsplan na het verstrijken van de beroepstermijn. Een ingesteld beroep schorst de inwerkingtreding van het vastgestelde bestemmingsplan niet. Wel is het gedurende de beroepstermijn mogelijk de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak schriftelijk te verzoeken om een voorlopige voorziening te treffen tegen het vastgestelde bestemmingsplan. Indien een dergelijk verzoek is gedaan, wordt de inwerkingtreding van het plan opgeschort totdat op het verzoek is beslist.

Op dit bestemmingsplan is afdeling 2 van hoofdstuk 1 van de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat de beroepsgronden in het beroepschrift moeten worden opgenomen en deze na afloop van de beroepstermijn niet meer kunnen worden aangevuld.

Overige informatie
Wil je informatie? Neem dan contact op met Marino Kuper via telefoonnummer (073) 513 17 89.